Děj hry se odehrává na konci léta, v září roku 1866, v malém dřevěném městečku Durantown v Nebrasce. Město vyrostlo nedaleko vznikající železniční trasy z Omahy na východě do Sacramenta na západním pobřeží, tedy na území, které si nárokuje indiánský kmen Čejenů. Čeká na zvolení svého prvního starosty a ustanovení místního šerifa. Za pořádek zatím stále zodpovídá vedení společnosti Union Pacific Railroad.
Stát vyhlásil štědré dotace za každý kilometr postavené železnice. Vychytralí obchodníci (mezi nimi i Thomas C. Durant, hlavní podílník Union Pacific Railroad) okamžitě začali trasu klikatit a vedli ji všude možně jen kvůli tomu, aby ze státu vyždímali co nejvíc. Vláda zareagovala až po nějaké době stejně vychytrale. Změnila pravidla a řekla, že dotace obdrží jen společnost, která svou stavbu dovede dřív do malé osady jménem Promotory vprostřed Spojených států. Obě společnosti už se kvůli stavbě zadlužily a proto ta, která závod prohraje, pravděpodobně definitivně skončí. Hra se odehrává jen pár dní poté, co vláda oznámila tento závod.
Stavba se dostala na indiánské území velkého kmene Čejenů. Mezi dělníky je neklid. Narůstají rasové rozmíšky, výplaty mají zpoždění a vrchní inženýr se před čtrnácti dny oběsil! V nejbližších dnech se rozhodne o tom, zda se podaří všechny tyto problémy překonat a stavba bude rychlým tempem pokračovat nebo zda společnost a s ní i její dělníci budou zadupáni nepřízní osudu.
Jak probíhá stavba a jak je to s Durantownem?
Železnice se staví už dva a půl roku. Funguje to tak, že se vždy postaví velký tábor ze stanů a prken, ve kterém žijí dělníci, a ti, co zajišťují doprovodné služby (rodiny, obchodníci, prostitutky atd.). V dosahu tábora se vždy nějakou dobu pracuje, aby se pak toto Hell on Wheels, jak se táborům říká, zbouralo a postavilo znovu o mnoho mil dál.
Zatím poslední tábor byl postaven tam, kde nyní roste městečko Durantown. Ukazuje se, že část lidí, co až dosud putovali s železnicí, se chce v Durantownu a jeho okolí usadit a už nechtějí pokračovat dál se stavbou. K tomu je potřeba ale pozemek, na kterém by bylo možné žít. Někteří už ho mají, jiní věří, že se jim podaří nějaký vydražit v aukci, kterou Durant jako majitel pozemků uspořádá v sobotu v poledne.
V sobotu odpoledne se chystá ještě jedna událost – Durant chce pokračovat ve stavbě a dělníci tak zanedlouho odejdou z Durantownu do dalšího Hell on Wheels. Durantown potřebuje starostu a šerifa a bylo rozhodnuto, že si ho demokraticky odhlasují ti, kteří budou vlastnit v době hlasování nějaký pozemek (čímž se stávají občany města). Nový starosta následně určí historicky prvního šerifa a také rozhodne o tom, jaká stavba se začne v dalších dnech stavět z kvalitního dřeva, které pro nové město jako dárek před odjezdem na své náklady objednal jeho patron Durant.
Co obnáší život dělníka?
Být dělníkem, jeho rodinou nebo pomocnou silou na stavbě železnice není žádný med. V Hell on Wheels vždycky platilo právo silnějšího a pro mnoho lidí je takový život spíš přežíváním. Práce dělníka je tvrdá, obnáší pokládání pražců, zatloukání klínů, stavbu mostů a zarovnávání terénu. Platy jsou mizerné. Všichni dělníci mají plat dva dolary denně. Negři pak půldolar na den. Výplata je proplácena jednou týdně. Teď se ale výplaty už o několik dní zpozdily a všem začínají prachy docházet. Dělníci jsou neklidní, stále častěji se objevují rasové rozmíšky a bojí se i prostitutky a obchodníci, kteří jsou na jejich penězích také do určité míry závislí.
Prachy se na železnici daj utrácet dvěma způsoby. Za chlast nebo za děvky. Obojí je fajn a obojího je dobrý si dopřávat. Pokud jseš negr, tak si dej majzla s nějakym navštěvovánim šlapek nebo hospod. To se některejm nemusí moc líbit… Whiskey stojí obvykle čtvrt dolaru a děvka dolar.
Nedávno se v Durantownu stala vražda. Byla zabitá jedna z prostitutek, Carol. Jo přesně tak, jenom šlapka, takže to nikdo moc neřešil. Proč taky. Prej byl kvůli tomu potom zatlučenej zadní vchod nahoru do bordelu.
Jaké postavy a s nimi spojené události aspoň trochu znáte?
Thomas C. Durant a Hannah Durant – Manželé, kteří mají společně majoritní podíl v Union Pacific Railroad. Thomas Durant byl nedávno zraněn odraženou kulkou při duelu nějakých dělníků. Ze zranění se stále zotavuje a část jeho agendy tak na železnici zastává jeho žena. Na Durantovi závisí výplaty i to, zda si zaměstnanci společnosti udrží svou práci. Spolu se ženou má nad společností a stavbou zatím jasnou moc.
Barney Dowl – Přijel poté, co Thomase C. Duranta postřelili. Je jeho pravou rukou a osobním strážcem. Na první pohled je to drsný chlapík, který se velmi rychle zorientoval a seznámil s komunitou kolem železnice…
Pan Wolf – Místní podivín, který se občas objeví, aby zase na dlouhou dobu zmizel. Říká se, že dělá špinavou práci a někteří vědí, jak ho kontaktovat. Každopádně z něj mají všichni strach. S ním není radno si zahrávat.
Robert Bell – Někteří si ho možná pamatují. Bývalý hlavní zeměměřič na stavbě. A manžel Lily Bell, kterého kdysi (asi rok a půl zpátky) zabili indiáni.
Christopher Darmody – Současný hlavní zeměměřič, který vyměřuje a určuje trasu železnice. Před pár dny odešel, protože dostal zadání od Duranta, aby místo klikaté trasy přes indiánské území, vyměřil trasu co nejrychlejší, díky které to Union Pacific stihne do Promotory včas. Darmody se ale zatím nevrátil.
Greenville Dodge – válečný veterán, který byl dosud vrchním inženýrem stavby (dohlížel na vše, co se týká výstavby). Před týdnem se oběsil na okraji Durantownu. Spekuluje se proč.
Jack Casement – Nový vrchní inženýr, který má nahradit Dodge. Přijel se svou rodinou teprve včera a zatím se nepředstavil. Je poměrně známý z armády, pro svou profesionalitu a tvrdost v boji. Přestože dosáhl pouze hodnosti plukovníka, říká se mu „generál Jack“.
Thor „Švéd“ Gundersen – Dříve byl účetním Thomase Duranta a později se stal šéfem bezpečnosti. Pak se ale dostal do sporu s Cullenem Bohannonem a po několika ozbrojených konfliktech ho Bohannon ponížil (svázal a nahého nechal v kádi s vodou uprostřed Hell on Wheels). Od té doby je šéfem bezpečnosti Cullen Bohannon. On zodpovídá za to, aby se to s indiány nějak vyřešilo, a aby se tu nedělal až přespříliš bordel. Má stále respekt, i když nahlodaný zmíněnými událostmi.
Larry Griggs – styčný důstojník s armádou, která sídlí v nedaleké pevnosti Omaha (pár hodin cesty na koni). Plní prozatimně funkci šerifa. Má na starosti zatýkání zločinců a komunikaci s armádou. Občas se s Bohannonem perou o kompetence. Po svolení Duranta má pravomoc zavolat do oblasti armádní oddíl.
Gregory Tool – Dělnický předák. Řídí práce a jedná s vedením společnosti za dělníky. V minulosti měl spor s Elamem Fergusonem a byl postřelen (téměř zemřel). Říká se, že od té doby není už tak aktivní, jako byl dřív.
Bill Hickok – Říká se mu také Divokej Bill. Přijel teprve nedávno a nikdo neví proč. Tak či tak Hickok je šerif, pistolník a velká celebrita Divokýho západu. Hrdina, který už odpravil celou řádku zločinců včetně slavné McCanlesovy bandy. Málokdo o něm neslyšel a díky své reputaci se k němu s úctou chovají i velmi bohatí lidé. Kdo by si taky nechtěl nechat poradit od slavného Hickoka.
Naše hra vychází velkou měrou ze stejnojmenného seriálu. Jeho znalost vám může přinést dobrý pocit z prožívání příběhů známých postav. Ze seriálu si půjčujeme i úvodní situace, vztahy a počáteční zápletky některých postav. Ale nebojte se, příběh každé postavy je originální a vytvořený pro hru tak, abyste prožili mnohem víc než jen seriál na vlastní kůži. Čerpáme proto velkou měrou i z historie, která je v případě pacifické železnice poměrně dobře zmapovaná a nabízí (ostatně jako celý Divoký západ) spoustu míst k domyšlení, interpretaci a začlenění do hry. Neznalost seriálu není žádnou překážkou a na tomto webu i před hrou poskytneme všechny informace, které vás do daného světa dokonale zasvětí.
„Už v červnu se ve všech větších městech začínaly na stolech policejních prefektů hromadit stohy papírů s hlášeními o výtržnostech, vykrádání obchodů, a co hůř, potyčkách, ze kterých zůstávali mrtví. Válka skončila, ale muži umírali dál, jen ne už pro „správnou“ věc, ale z čiré beznaděje, co jim ta krvavá dáma vzala. Situace začínala být neúnosná, věznice přeplněné chlapy, kteří donedávna nosili modré kabáty Unie nebo šedé konfederační.
Na venkově byla válečná daň stejně krutá, mnohdy překračovala jakékoliv noční můry. Farmy vykradené a spálené, rodiny bojujících oběšené na stromech, nepohřbená těla často vydaná k hostině zvěři. Muži vracející se z války nepoznali nic z toho, co zde zanechávali a kvůli čemu vlastně bojovali, najednou ztratili smysl života. Zůstala pouze zášť a pocit ospravedlnění čehokoliv – loupeží i dalšího vraždění v zájmu vlastního prospěchu a nejlépe na účet vítězné Unie.
V této chvíli přišlo zdánlivě jednoduché řešení, americký kongres odhlasoval zvýšení dotací na stavbu železniční cesty napříč kontinentem. Železnice potřebovala nutně nové tisíce dělníků, inženýrů a zeměměřičů a s nimi začalo tepat srdce amerického západu. Dosti neklidné a krvavé srdce.“